fbpx
Beparingsadvies op maat
Eerlijk advies op maat
Overstap regelen wij
Onze klanten beoordelen ons met een 9.2
Navigatie sluiten

Waar kunnen we u 
mee helpen?

Energie

Voor de goedkoopste aanbieders

Internet & TV

Keuze uit de snelste providers

Telefonie

Aanbod van alle netwerken

Energie

Kies uit het grootste aanbod

Internet & TV

Kies uit het grootste aanbod

Telefonie

Kies uit het grootste aanbod

Persoonlijk advies zodat u de beste keuze maakt

Zo kijken wij naar uw wensen en bespaart u op uw maandelijkse kosten.

Vragen over energie

Dit is afhankelijk of je een vast of variabel contract hebt. Bij een variabel contract heb je altijd de mogelijkheid om over te stappen. Bij een vast contract heb je een vaste einddatum, dan kan je overstappen als je contract bijna afloopt. Loopt hij nog een tijd niet af maar wil je wel overstappen? Neem dan contact met ons op.
Wij regelen de overstap voor je. Je hoeft dus zelf niet je oude leverancier op te bellen dat je gaat overstappen. De nieuwe leverancier wordt op de hoogte gesteld, zegt het oude contract op en zorgt dat het nieuwe contract op het juiste moment ingaat. Heb je in de tussentijd vragen dan kunt u ons altijd bereiken!
Je kan vrijwel altijd overstappen als je dit wil. Hierbij moet je wel rekening houden met de contractduur van je huidige energieleverancier. Loopt je contract af binnen 2 maanden, dan is de overstap kosteloos. Bij een overstap waarbij het einde van het contract verder dan 2 maanden weg is kan je een contractbreuk boete ontvangen. In sommige gevallen kan dit worden vergoed door de nieuwe leverancier. Neem hiervoor altijd contact op!
Groene stroom is stroom die wordt opgewekt door bijvoorbeeld zonne-energie en windenergie. Grijze stroom wordt opgewekt vanuit fossiele brandstoffen die schadelijk kunnen zijn voor het milieu zoals bijvoorbeeld steenkool. Veel leveranciers bieden tegenwoordig groene stroom aan omdat veel van de klanten duurzaamheid een belangrijk aspect vinden.

Een simpel antwoord hierop is: Nee.

Doordat bij ons alle aanbieders op dezelfde pagina terecht komen moeten ze onderling concurreren met de prijs. Hierdoor zetten ze een scherpere aanbieding in dan dat ze op hun eigen site doen. Daar hoeven ze namelijk met niemand te concurreren.

Je nieuwe leverancier betaalt altijd de welkomstpremie uit. In de meeste gevallen krijg je de welkomstpremie als korting op de eindafrekening. Soms is het ook zo dat je tijdens het contract de welkomstpremie ontvang. Dit wordt altijd weergegeven in de actievoorwaarden van het contract.

Tijdens het gebruik van onze calculator vul je precies het verbruik in (m.u.v. schatten). Hieruit wordt een precies bedrag gehaald voor dit verbruik. De energieleverancier gaat dan zelf nog kijken naar het historisch verbruik van het adres. Als dit historisch verbruik hoger is dan het ingevulde verbruik zal de energieleverancier het maandbedrag aanpassen. Dit kan je na contact met de leverancier nog veranderen. SwitchCo adviseert het maandbedrag altijd wat hoger te zetten dan het werkelijk verbruik, zo word je niet verrast op de jaarafrekening.

Een dubbele meter heeft 2 actieve stroommeters. 1 voor het normaaltarief, stroom die je overdag gebruikt. De ander voor het daltarief, stroom die je ’s nachts gebruikt. Stroom overdag is duurder omdat de vraag naar energie dan hoger ligt.

 

Bij een enkele meter betaal je alleen standaardtarief. Je hebt dan 1 stroommeter in je meterkast die actief is.

Vragen over internet & tv

De aansluiting van een abonnement gaat altijd via de leverancier zelf. SwitchCo heeft geen monteurs die de installatie verzorgen. Wij hebben wel verstand van de werkzaamheden die er moeten gebeuren. Zouden er problemen zijn met de leverancier staan wij altijd klaar om hier mee te helpen.

Voordelen: Down en up-loadsnelheid zijn gelijk en zijn vaak erg snel.

Nadeel: Matig beschikbaar.

Conclusie: Deze verbinding is een goeie optie als het aanwezig is op je adres. Snel internet met vaak meerdere aanbieders om uit te kiezen.

Voordeel: Bijna overal in Nederland beschikbaar, maximale downloadsnelheid is hoog.

Nadeel: Uploadsnelheid blijft achterwege en kan snel duur worden.

Conclusie: Coax/kabel verbinding is stabiel en voor veel huishoudens een goede keuze. Tv-kwaliteit is hoog maar het abonnement kan wat duurder zijn.

Voordeel: Goedkope abonnementen van veel aanbieders.

Nadeel: Gemiddelde snelheid is niet hoog. De verbinding snelheid is erg afhankelijk van hoe ver je van het verbindingspunt zit.

Conclusie: Als je nu DSL hebt is het voordelig om te kijken naar de mogelijk goedkopere alternatieve die ook op de DSL-verbinding zitten. DSL kies je vaak omdat het goedkoop is!

Door onze overstapservice hoeft u zelf niet moeilijk te doen bij het wisselen van leverancier. 

Sommige leveranciers hanteren eenmalige kosten bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Dit kunnen de kosten zijn voor het gebruik van de modem, de verzendkosten of TV-box. Eventuele kosten voor de installatie door een monteur kan hier ook bij horen.

Vragen over telefonie

Doorgaans heeft u uw nieuwe Sim-kaart binnen 2 werkdagen in huis wanneer wij alle benodigde gegevens van u hebben ontvangen.

U kunt het door u gekozen abonnement snel en veilig via onze website bestellen. Via ons bestelformulier kunt u al uw gegevens, wensen en opmerkingen doorgeven. Vervolgens ontvangt u ter controle van ons een bevestigings-e-mail met eventuele verdere instructies. Mochten er zich problemen voordoen bij aanmelding, dan nemen wij uiteraard direct contact met u op.
Wanneer u heeft gekozen voor een overstap naar een andere provider of een nieuw abonnement bestelt ontvangt u van ons per post een nieuwe Sim-kaart. Heeft u gekozen voor een verlenging van uw huidige abonnement, dan ontvangt u geen nieuwe Sim-kaart.

Wij hebben een gratis overstapservice met nummerbehoud. U ontvangt van ons per PostNL de nieuwe Sim-kaart. Vervolgens wordt op de ingangsdatum van het nieuwe abonnement uw telefoonnummer overgezet naar de nieuwe provider. Het enige wat u dan hoeft te doen, is het omwisselen van de Sim-kaart in uw telefoon.

Een Sim-only abonnement is een ‘los’ abonnement zonder toestel. U ontvangt alleen een nieuwe Sim-kaart voor in uw telefoon wanneer u overstapt. Een Sim-only is bedoeld voor consumenten die geen nieuwe smartphone nodig hebben of die los van het abonnement een toestel willen kopen.

Wanneer de minimale contractduur van uw huidige abonnement is verlopen, bent u vrij om over te stappen naar een andere provider. Doorgaans kunt u twee maanden voor het einde van uw contract alsvast het nieuwe abonnement aanvragen en het nummerbehoud in laten gaan op de einddatum van uw huidige contract.
Is uw huidige abonnement al verlopen? Dan dient u wel rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand.

Doorgaans zijn abonnementen alleen het eerste jaar goedkoper vanwege een welkomstkorting of maandelijkse korting. Na de contracttermijn kunt u echter weer verlengen of overstappen naar een andere provider die op dat moment nog meer waar biedt voor uw geld. Overstappen of verlengen is besparen!

Algemene vragen

Bij SwitchCo vinden wij het onafhankelijk adviseren van klanten erg belangrijk. Onze mening is dat dit een standaard zou moeten zijn bij producten die zo belangrijk zijn in het dagelijks leven. Van de aanbieders ontvangen wij een vaste vergoeding per contract. Op deze manier kunnen wij u adviseren zonder dat dit u extra geld hoeft te kosten! 

Om de communicatie tussen adviseur en klant zo makkelijk en soepel mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van vaste klantenadviseurs. Dit houdt in dat elke klant een vaste adviseur heeft. Je hebt dus altijd dezelfde persoon aan de lijn die van je situatie afweet! 

Wij zijn op meerdere manieren te bereiken. 

App ons: 085 – 2006 310

Bel ons: 085 – 2006 310

Mail ons: [email protected]

Energie advies

WAAROM KIEZEN VOOR ONS

Besparen op je energiekosten

Besparen op de kosten voor energie heel eenvoudig. Weet u uw eigen verbruik? Dan kunt u dit direct invullen in het calculatievenster.